16 Nisan 2022 Cumartesi

Skoda Yeti Left Door Electric Problem Fix (Ön kapı elektrik sorunu çözümü)

 Merhaba arkadaşlar, Skoda marka Yeti tipli 2012 model aracımın sol ön ve arka kapısının elektrik sistemleri ara ara takılıyordu ve bir gün aniden tamamen kesildi. Artık aracın sol tarafındaki kapılar kilitlenmiyor, camları açılıp kapanmıyor ve sürücü kapısındaki diğer düğmeler çalışmıyordu. Sadece hoparlörler çalışıyordu. Bakıldığında sol tarafa elektrik ulaşmadığı anlaşılıyordu. Çözüm için briskoda ve skodaturkey forumlarında çözüm aradım, tam istediğim sonuca ulaşamadım ve kolları sıvayarak çözüme başladım. Kapı panelinin içerisinde bir sorun olduğunu düşündüğüm için paneli sökmeye yarayan torx alyan setini ve plastik döşeme sökme aparatlarını temin ettim. Panel bağlantılarını nerede olduğunu anlamak için tamir rehber kitapçığına ulaşarak inceledim. Arama motorlarında "Skoda Yeti workhop manual repair" yazarak ilgili kitapçığa ulaşabilirsiniz. Plastik aparat ile ayna ayar düğmesinin olduğu kısmı yerinden çıkardım ve elektrik kablosunu söktüm. Burada bir adet torx 10 numara alyan ile sökülen vidayı çıkardım. Cam düğmelerinin olduğu kısmı plastik aparat ile sol tarafından zorlayarak çıkardım ve soketinden söktüm. Kapı açık ışığını da aynı şekilde plastik aparak ile zorlayarak söktüm ve kablosunu çıkardım. Daha sonra kapı tutamağındaki plastik trimi sağ alt iç tarafındaki ve üst alt orta kısmında iç tarafta bulunan deliklerinden düz tornavida yardımıyla zorlayarak çıkardım, bu iki kısımdan tornavida ile bastırıp dikkatli şekilde çekerseniz kolayca çıkmaktadır. Bu bölümde 2 adet torx 30 numara alyan ile sökülen vida bulunmaktadır. Daha sonra panelin alt tarafında iki adet torx 10 numara ile sökülen vida bulunuyor. Toplamda 5 adet vidayı söktüğünüzde sıra klipslere gelecektir. 3 sağda 3 solda ve bir adet en üstte olmak üzere 7 klips bulunuyor. Klips sökme aparatının çatal ucunu, paneli elinizle hafif gerdirerek gözünüzle kontrol edip, klipslerin altına sokarak hafif bir zorlama ile çıkarabilirsiniz. Ben alttakilerden başladım oradakiler daha rahat görünüyordu. Alttakileri sökünce üsttekileri de rahatça görebiliyorsunuz. Burada dikkat etmeniz gereken klipslerin paneldeki yuvalarının kırılmamasıdır. Klipsler kırılsa da sorun olmaz önemli olan paneldeki yuvadır. Eğer dikkatli şekilde sökebilirseniz klipsleri tekrar kullanabilirsiniz, yoksa yeni klips alarak takabilirsiniz. Klipslerden 6 sını söktükten sonra en üstteki minik klipsi sökmenize gerek yok çünkü hem oraya erişemiyorsunuz hem de paneli yukarı kaldırdığınızda zaten o klips yuvadan çıkıyor. Paneli hafifçe yaklaşık bir santim yukarı zorladığınızda panel kendiliğinden çıkacaktır. Paneli yere koymadan önce kapı kilit uyarı ledinin bağlantısı ile çekme kolunun yayını çıkarınız. Yayın çıkarılması bisikletlerde bulunan fren kolundaki gibi basittir. Artık paneli kenara alabilirsiniz. Ben burada yaptığım kontrolde hiçbir sorun göremedim. Herşey yerli yerinde ve sorunsuz görünmekteydi, hatta yaşına göre içindeki toz bile çok azdı. Daha sonra kapı menteşelerinin olduğu bölümdeki körük kısmına geçtim. Körüğü aracın şasesine bağlandığı kısımdan üstten plastik aparak ile bastırarak çıkardım. Körüğün kapı ile olan bağlantısı sökülmüyor, orayı yapıştırmışlar buna dikkat edin. Körüğü kapıyı doğru yiterek küçülttüğümde içeri de biri küçük biri büyük kalınlıkta iki kablonun tamamen kopuk olduğunu fark ettim. Şasedeki yuvaya bağlı olan soketi üstteki renkli kilit plastiğini dışa doğru iterek ortaya getirdim ve soketi yerinden çıkardım. Bu kısımda kabloları kapıdan şaseye doğru dışarıya çektiğinizde maalesef gelmiyor, çünkü içeriden makaron ile iyice sabitlemişler kapı içerisinden muhtemelen bir şase olmasın diye. Sorunu çözmek için aklıma klemens geldi, 1 numara boyutundaki klemensten iki adet alarak, biraz el becerisi ile kopuk kabloların ucunu açıp klemense taktım. Klemensten dolayı soketin renkli kilit aparatı maalesef artık orta kısmı denk gelmiyordu, o yüzden de soketi tam yerine oturtamıyordum. Bende bu kilit aparatını söktüm. Soketi bu haliyle yerine taktım ve körüğü yerine yerleştirdim. Artık sorun kalmamıştı. Sol arka kapıda çalışıyordu ayrıca onu sökmeye gerek kalmadı. Ardından paneli aynı şekilde yerine taktım. Klipsleriniz sağlam değilse yenilerini alabilirsiniz. Biraz zorlama ile yerine oturuyorlar. Hepinize geçmiş olsun. Boşuna paranızı oto elektrikçilere ve servislere kaptırmayınız, bu işlemi küçük bir hobi olarak düşünün. Ayrıca buradan bu kabloları bu kadar kısa tutan Skoda çalışanlarını saygılarımı gönderiyorum. İşlemlere ait resimler aşağıdadır.






















4 yorum:

  1. arkadasim verdigin bilgi icin tesekkurler bendede superb var ayni durum bu arabalarda var kronik bir hastalik bende de cam kaldirmada bozuklular oldu bende korugu kontrol ettim 2 tane kopuk vardi bagladim duzeldi fakat hava yastiginin isigini yakti onuda vaggomlan silecem hersey icin tesekkurler isin rast gitsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kişiye dahi fayda sağladıysa ne mutlu bana, umarım daha çok kişiye ulaşır ve sorununa çözüm bulabilirler.

      Sil
  2. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim bendede sağ tarafa elektrik gitmiyor sağ camlar calismiyor sağ taraf kapılar kilitlenmiyor ve sağ ayna üstündeki sinyal yanmıyor acaba bende sağ kapı korugunu mu kontrol etmem lazım sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhtemelen kapı bağlantı soketi arızası gibi duruyor, körük olabilir basitçe kontrol edebilirsiniz, körük değil ise kapı içine bakarsınız, kolay gelsin.

      Sil